10.07-14.08.2019 Lõputu elu galerii, LVLup! videomängude muuseum, ARS kunstilinnak
Game Genie oli nimi, mis anti ühele 1990. aastate videomänguaksessuaarile, millega mängijad said ligipääsu mängu koodile. See andis võimaluse muukida lahti võimalusi, mida mängu originaalversioonis polnud ette nähtud. Nii sai mängu lihtsamalt võita, muuta mängu graafikat või mängu reegleid. Tegu oli koodiga, millega sai „sohki teha“, muutes mängu keskkonda ja niiviisi mängu ümber kujundada. See tööriist oli mängijate kommuunides väga populaarne vaatamata oma piraatlikule mainele.
„Sõna „piraatlus“ pärineb kaugest Indo-Euroopa juurest, mis tähendab katset, kogemust või eksperimenti,“ kirjutab Adrian Johns raamatus Piraatlus: Intellektuaalse omandi sõjad Gutenbergist Gatesini. Enamus Nõukogude Liidus ja 1990. aastatel Ida-Euroopas levinud videomänge olid koopiad. Et piraatlust peita, muutsid neid levitanud firmad mängude nimesid, visuaale ja pealkirju.
Näitus koosneb rahvusvaheliste kunstnike töödest, kus on meediumina kasutatud videomängu. Nad muudavad mänge vastavalt oma visioonile ja kutsuvad publikut endaga kaasa sellele teele, kus nad häkkisid ja ületasid mängu reegleid.
Olles küsitlenud liitreaalsuse teemat näitusel Lõputud elud 2016.a. Tallinna Linnagaleriis, kus ei olnud kasutusel ühtegi liitreaalsuse tehnoloogiat ning olles küsitlenud lõputute elude teemat näitusega Videomängude muuseum Eesti Rahvusarhiivi galeriis, lõpeb näituste trio LVLup! videomängude muuseumi galeriis Lõputud elud ARSi kunstilinnakus näitusega Mängugeenius. Sellele näitusele pole kutsutud ühtegi kunstnikku, kõik tööd on näitusel igasuguste lubadeta, ühtegi detaili pole kunstnikega läbi arutatud ning enamus näitusetöid on illegaalselt Internetist alla laetud ning tühjadele CDdele põletatud või harilikule valgele koopiapaberile prinditud.
Näitus häkitud Camille Laurelli poolt. Näitus o